Głównym z globalnych przeszkód w lwiej części miast w naszym kraju jest transport. Nasze województwa nie są dostosowane do tak ogromnego nasilenia ruchu, jaki został zapoczątkowany poprzez wzrost liczby aut na naszych drogach. Przez to właśnie jedną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju jakie powinno rozpocząć niemalże każda gmina jest zainwestowanie środków w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Jezdnie i transport miejski to najważniejszy obszar, który pozwoli polepszyć wygodę krakowian jak również usprawni całokształt infrastruktury miasta.
Na tle pozostałych gmin, nowe projekty drogowe w grodzie Kraka silnie się wybijają. Krakowianie w referendum opowiedzieli się za budową metra, jednak przed tym jak metro zostanie zbudowane, w komunikację tramwajową i autobusową i nawierzchnie drogowe potrzeba włożyć sporo środków . Z ważniejszych inwestycji trzeba podkreślić:
całkowicie elektryczną siatkę autobusów – pierwszą w Polsce,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
w pełni przebudowany dworzec kolejowy wraz z galerią handlową.
Poza tym, w planach miasto ma budowę przynajmniej kilkanaście nowych dróg dojazdowych pomiędzy już istniejącymi drogami oraz remonty już powstałych tras tramwajowych i dróg dojazdowych.
Krakowianie napraw nie znoszą – problemy w komunikacji i dojazdach do biur przeszkadzają w codziennym życiu. Warto jednak mieć jasność tego, że bez remontów jakość dróg nie może być lepsza i aby było lepiej, wymagać trzeba cierpliwości.Jacek Majchrowski
Inwestycje w rozwój transportu to nie jedynie nowe drogi, jak również doskonalszej odporności nawierzchnia dróg, która będzie lepsza i wytrzymała. ( kolejnym z przykładów może być odporna na ścieranie powierzchnia jezdni na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka oraz na zachodniej drodze Wadowickiej). Oczywiście, miasto potrzebuje dodatkowo kolejnych zmian i inwestycji, aby poruszało się po nim dobrze. Nie tylko autem, ale również autobusami. Ale widać jasno, że wszystko jest na prostej drodze do tego, by Krakusom żyło się tu zdecydowanie miło i z zadowoleniem.